3. A dizájn minősége a hitelesség egyik indikátora
Készültek tanulmányok annak kimutatására is, mi befolyásolja az emberek értékítéletét egy weblap hitelességével kapcsolatban:
Nem tudjuk, miféle a Fever nevű alkalmazás, de a szemrevaló felhasználói felület remek első benyomást tesz.
- Stanford-Makovsy-féle Web Hitelesség Tanulmány 2002: Annak vizsgálata, mi tesz egy weboldalt hitelessé manapság (Investigating What Makes Web Sites Credible Today)
- Mi tesz egy weboldalt hitelessé? Áttekintés egy széleskőrű kvantitatív kutatásról (What Makes A Web Site Credible? A Report on a Large Quantitative Study)
- A számítógépes hitelesség elemei (The Elements of Computer Credibility)
- Elements that Affect Web Credibility: Early Results from a Self-Report Study (Proceedings of ACM CHI 2000 Conference on Human Factors in Computing Systems, v.2, New York: ACM Press)
Tanulságos megállapítása ezeknek a tanulmányoknak, hogy a felhasználók valóban a borítója alapján ítélnek meg egy könyvet. Egy weboldalt pedig a megjelenéséről. Tördelés, áttekinthetőség, tipográfia, szín és stílus - mind befolyásolják azt, milyennek érzékelik a felhasználók az adott weboldalt, milyen imázst sugárzol. A weblapnak nem egyszerűen jó imázst, hanem a célközönséghez igazodót kell sugároznia.
Egyéb tényezők, melyek elősegítik a hitelességet: a honlap tartalmának minősége, a hibák száma, a frissítések mértéke, a használat kényelme, illetve a szerző megbízhatósága.