10. A legtöbb felhasználó vak a hirdetésekre
Jakob Nielsen arról ad számot, hogy a legtöbb felhasználó lényegében vak a hirdetési felületekre. Aki egy weboldalon egy meghatározott információ után kutat, vagy leköti a tartalom, azt nem fogják zavarni az oldalon lévő hirdetések.
A tanulság ezzel kapcsolatban nem csupán az, hogy a felhasználók átsiklanak a hirdetések felett, hanem az, hogy a felhasználók átsiklanak minden felett, ami hirdetésnek tűnik. Még akkor is, ha az éppen nem az. Lehetnek olyan erőteljesen kidolgozott navigációs elemek, melyek az előbb említett színben tűnnek fel. Szóval legyünk óvatosak ezek használatával.
A bal oldali menü alatt lévő transzparensek a FlashDen oldalán valójában nem reklámok, hanem az oldal tartalmára mutató hivatkozások. Szerencsétlen módon nagyon hasonlítanak a reklám bannerekre, így a felhasználók könnyen átsiklanak felettük.
Ezek alapján azt mondhatjuk, hogy a reklámokra, melyek tartalomnak tűnnek, oda fognak figyelni az emberek, és rájuk kattintanak. Ez ugyan növeli a reklám hatékonyságát, de a felhasználóid bizalmába kerülhet, amint valódi tartalomra számítva rákattintanak. Mielőtt rátérsz erre az ösvényre, fontold meg jól: rövid távú bevétel, vagy hosszú távú bizalom.