Első sorban Az iPhone és az Android sikerének köszönhetően a telefonról Google-on keresők száma megötszöröződött két év alatt. Ez áll többek között a Google sajtóközleményében, illetve döntésének hátterében, miszerint megvásárolta a kaliforniai székhelyű (San Mateo) AdMob nevű céget. |
Az AdMob hirdetés kiszolgáló rendszer hirdetőknek, hirdetési ügynökségeknek, mobilos alkalmazásfejlesztőkenk és mobilra készólt webes tartalomszolgáltatóknak nyújt megoldásokat. A Google internetes hirdetéskiszolgáló rendszere, az AdWords tehát kistestvért kapott. Ez a Google eddigi egyik legnagyobb "bevásárlása" - ami jelzi, hogy mennyire komoly lehetőségeket lát a kis 3 hüvelykes megjelenítők közönségében.
Láttunk már néhány nagy víziót bukni (vagy legalábbis nem befutni) a távközlés illetve tartalomszolgáltatás terén (teletext, WAP). Egy 8 cm átmérőjű képernyő azért még mindig kellemetlenül kicsi. A rajta megjelenő tartalmak legfeljebb hasznosak és praktikusak lehetnek, de igazán szépek és élvezetesek nem. Beépül-e a mobil tartalom az emberek hétköznapjaiba annyira, hogy igazolja a Google vízióját, ami 750 ezer dolláros befektetésre késztette?