9. Termékekkel foglalkozó weboldalak esetén az információ tartalom az, ami felhívja magára a figyelmet
Ha a honlapodnak vannak termékekkel foglalkozó oldalai, az online vásárló emberek minden bizonnyal át fogják futni a kínálatod. Viszont sok, terméket kínáló honlap híján van a megfelelő mennyiségű információnak. Különösen komoly probléma ez, ha a látogató csak gyorsan át akarja futni a kínálatot. Hiszen a termékekről szóló információk alapján hozzák meg az emberek a vásárlással kapcsolatos döntéseiket. Kutatások szerint a szegényes termékinformáció felelős a használhatósági problémák 8%-áért, valamint a visszafordulások (mikor a látogató feladja és kilép az oldalról) akár 10%-áért is (Prioritizing Web Usability).
Az Apple minden termékéhez külön oldallal rendelkezik, azokon technikai paraméterekkel. Ezek nem az alap árulistán jelennek meg, abba nem zavarnak bele, ám mégis könnyen hozzáférhetőek az irántuk érdeklődők számára.
Szolgáltass részletes információt a termékeidről, de ne ess abba a csapdába, hogy túl sok szöveggel bombázod a felhasználót! Tedd az információkat könnyen megemészthetővé! Csináld az oldaladat könnyen átláthatóvá azzal, hogy kisebb egységekbe foglalod a szöveget, és elegendő alcímet használsz. Adj bőséggel képeket is a termékeidhez, és használj helyes nyelvezetet: ne használj olyan szakzsargont, amit látogatóid esetleg nem is értenek!