Google blog

Google-függő blog

Google-lal keresgélek, Gmail-lel levelezek, YouTube-ot nézek, Adwords-szel hirdetek és az Analytics-szel dolgozom.
Google-függő lettem.

Gerilla hadviselés Google Adwords-ben

2008.04.21. 20:07 Kolos Tibor

Mi történik, ha nem a saját weblapom hirdetésére fordítom a pénzt egy Google Adwords kampányban? Mi van, ha más honlapjával kezdek el foglalkozni?

Megtehetem. A Google alapvetően bízik abban, aki pénzt fektet internet marketingbe. Az Adwords-ben - ellentétben a Google Adsense vagy Webmaster Tools programokkal - a hirdetőtől nem kéri, hogy illesszen be bármit a webhelyre vagy a promotált weboldalra (igazolandó, hogy a hirdető annak ura vagy üzemeltetője).

Ha mondjuk névnapi meglepetésként kicsit "megkampányolom" az unokaöccsém weblapját, azt talán észre sem veszi a gyerek. Csak jóleső érzéssel konstatálja, hogy végre több lett a weblapján a látogatók száma.

Vagy akár erősíthetem saját apróhirdetésemet, amely egyébként valamelyik apróhirdetési webhely sűrűjében húzódik meg. Ha önálló oldalon is megtekinthető a hirdetésem, akkor van egy webcím, amit meg tudok hirdetni Adwords-ben. Ha nincs, akkor körülményesebb:  El kell küldeni 1-2 SMS-t, hogy élre sorolódjon a hirdetésem a kategória weboldalán, aztán ezt a weboldalt lehet nyomni Google Adwords segítségével.
Ha ingatlant akarok eladni, megéri az a pár ezer forint.

Másrészt azonban ezt a lehetőségét tekinthetjük egyfajta biztonsági résnek is a Google Adwords rendszerében. Némi anyagi áldozat árán ugyanis a feketesüveges szakember egy versenytársa hirdetéseinek hatékonyságát is csökkentheti:

A Google egy kulcsszóra ugyanis nem jelenít meg egyszerre több olyan hirdetést, amely ugyanazon weboldalra (vagy ugyanazon egy domain név alatti különböző weboldalakra) kalauzol.
Ha tehát egy "idegenkezű" kampány hirdetése ugyanarra a site-ra mutat, mint egy "rendes" hirdetőé, a Google bizonyos szempontok alapján ki fogja választani, hogy éppen melyik hirdetés erősebb, és csak azt fogja megjeleníteni. (Ez az erősség függ az átkattintások arányától, a licitált összegtől, stb.) Rövid távon egy kampányt  rosszabb szövegű, de nagyobb összeggel támogatott hirdetéssel így lehet hátráltatni.
Amennyiben pedig az "ellenséges" hirdetésben egy olyan weboldal van megadva, amely az áldozat webhelyén belül található ugyan, de vajmi kevés köze van a meghirdetett termékhez vagy szolgáltatáshoz? A weblap "tőrbe csalt" látogatóinak jelentős része nem fog kutakodni azután, hogy az elvárt információ egy másik oldalon elérhető-e. Csalódottan odébbáll, és a Google találati listáján máshova kattint, másnál vásárol.

Mi az ellenszer ezekkel a piszkos trükkökkel szemben? A gyenge szövegű hirdetést a Google előbb-utóbb kiszórja, és jelentősebb összegű licit esetén sem engedi megjelenni.
Itt tehát az idő (és a tartalombarát Google) rendet tesz. Az eltérített hivatkozású hirdetés ellen pedig az a bombabiztos megoldás, ha a hirdetésben megadott webcím egy olyan webhelyre (domain-re) mutat, amelyen ez a hivatkozott oldal egyben az egyetlen létező oldal.

Szólj hozzá!

Címkék: google google adwords gerilla marketing blackhat blackhat sem

A bejegyzés trackback címe:

https://google-fuggo.blog.hu/api/trackback/id/tr14435961

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása