Midpage Results - Újdonság a Google találati listában
2008.04.04. 21:28 Kolos Tibor
Bár a JabJab blog már korábban lecsapott a témára, nekem is muszáj foglalkoznom vele. A Google újabb "trükkel" próbálja a keresési eredményeket még hatékonyabbá tenni. Az eddigi szokványos 10 találat közé betesz időnként egy tizenegyediket - vásárlási tippet, hírt, egyebet. (A fenti képen az LG mobiltelefonjához ajánl konkrét kábelvásárlási lehetőséget.) Ha pedig a Youtube nevére keresünk, feltételezi, hogy igazából egy videófelvételre vagyunk kiváncsiak. Ennek jegyében a találatok között felkínál egy újabb keresőmezőt, ami az újabb kereséshez a háttérben hozzátesz egy "site:www.youtube.com" vagy más, hasonló keresés szűkítést (ennek a Google-nál OneBox neve):
(A képre kattintva a cikk írásának időpontjában "élőben" kipróbálható az újdonság)
Az új keresés könnyítő "fícsör" lényege, hogy ha a Google úgy gondolja, egy általánosabb keresőszóra felajánl valamit, amivel könnyen, gyorsan tovább lehet szűkíteni a találatok számát. Pl. ha valaki beírja a Google-ba, hogy Katrina, a keresőmotor valószínűsíti, hogy az érdeklődő a Katrina hurrikánra kiváncsi...
A Google-on angol nyelvre és nemzetközi keresésre váltva, vagy ide kattintva ki lehet próbálni, itt már működik ez az újdonság, aminek elnevezésére szavazás indult.
Szólj hozzá!
Címkék: google onebox midpage results
A bejegyzés trackback címe:
https://google-fuggo.blog.hu/api/trackback/id/tr73411680
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Nincsenek hozzászólások.