2. A felhasználók az arcokra fókuszálnak
Az emberek ösztönösen észreveszik a másikat, mihelyst az a látóterükbe kerül. Weblapokon figyelmünk az emberek arcára és tekintetére irányul, ez pedig remek technikát biztosít a figyelem irányítására. A figyelem emberek arcára és szemére terelése azonban csupán eszköz, mert a megfigyelések szerint pillantásunkkal követjük a képen található személy tekintetét.
Tekintetkövető hőtérkép az egyenesen ránk tekintő csecsemőről - UsableWorld study
És most a csecsemő a tartalmat nézi. Figyeld meg, mennyivel többen nézték meg a főcímet és a szöveget!
Figyelmünket vonzza az arc. Ha az arc nem ránk, hanem másfelé néz, akkor mi is abba az irányba nézünk. Használd ki e jelenséget, és irányítsd látogatóid figyelmét oldalad vagy hirdetésed legfontosabb részére!